Jdi na obsah Jdi na menu

PRAHA očima čtvrťáků

Tenhle výlet začal v 5.30, když mě vzbudil budík, teda mamka, protože jsem si zapomněl nastavit budík.

Pak jsem posnídal, vyčistil si zuby, oblékl se a šel za Ondrou, protože s ním jedu na vlakové nádraží. Tam nás paní učitelka spočítala, chvíli jsme ještě čekali, ale potom přijel vlak a odjeli jsme.

Seděl jsem s Ondrou, Kryštofem a Mirkem. Jedli jsme jenom sladkosti. Zabavili jsme se mobily. Jeden kamarád měl sluchátka a neslyšel okolí a hrozně křičel, tak proto přišla paní ředitelka a napomenula ho.

Potom jsme přijeli do Prahy, šli jsme přes několik eskalátorů a pak asi dva kilometry ke škole, kde jsme se vybalili a šli na oběd. Cestou jsme viděli černé Porsche Panamera.

Po obědě jsme šli kolem Tančícího domu a hned vedle jelo zase takové super autíčko. Potom jsme jeli lodičkou, pan kapitán byl ze Slovenska, takže mluvil slovensky. Na té lodičce jsme dostali nanuk a pitíčko. A pan kapitán nám řekl, že na střeše Národního divadla je 24 karátové zlato. Kdybychom ho celé seškrábali, měli bychom 23 milionů nebo 23 let ve vězení. Podpluli jsme Karlův most a zpátky do přístavu. Asi za hodinu jsme šli do McDonaldu, tam jsme se najedli a později šli na Křižíkovu fontánu. Potom jsme jeli zpátky do školy a šli spát.

Druhý den jsme navštívili Pražský hrad. Robin a Kryštof viděli dokonce i pana prezidenta Miloše Zemana, jak jel v autě. Prošli jsme si Katedrálu svatého Víta, Zlatou uličku a zpět jsme šli přes Karlův most. A potom hned do školy na oběd a dále na vlak přes několik eskalátorů. Ještě jsme měli asi dvacetiminutový rozchod, když jsme čekali na vlak.

Cesta zpět byla super, ale mohla být lepší. Na nádraží čekala Ondrova mamka, která nás odvezla domů. Doma jsem rozdal dárky, okoupal se, ukázal ještě fotky a šel spát.

Praha byla dobrá, moc se mi líbila. (A. D.)

Výlet do Prahy byl třetího až čtvrtého května. Jela jsem s celou třídou a taky s námi jely dvě paní učitelky.

Odjížděli jsme z vlakového nádraží Staré Město. Jeli jsme vlakem a projeli tunely. Ve vlaku byla sranda. Po třech hodinách jsme přijeli do Prahy. Bolela nás záda, protože jsme měli těžké batohy. Pěšky jsme šli do školy jménem Štěpánská. Později jsme šli na oběd a po obědě jsme se šli podívat ke kostelu svatých Cyrila a Metoděje a k Tančícímu domu. Dále jsme se plavili po Vltavě a navštívili muzeum Karlova mostu. Šli jsme i k Národnímu divadlu. Potom jsme se šli podívat na Orloj. Později jsme se šli najíst do McDonaldu a až jsme se nasvačili, tak jsme se šli podívat k soše svatého Václava a na Petřínskou rozhlednu. Šli jsme také do zrcadlového bludiště a tramvají jeli na Křižíkovu fontánu. V noci jsme šli do školy přespat.

Ráno jsme posnídali a vydali se tramvají na Pražský hrad. Až jsme prošli Katedrálu sv. Víta a další místa, tak jsme šli na Karlův most. Pak už jsme se šli sbalit a jeli metrem na Hlavní nádraží, kde jsme měli rozchod. Jeli jsme zpátky domů a už jsme se těšili.

Přivítali jsme se s rodiči a odjeli domů.

Výlet se mi líbil a chtěla bych tam jet ještě jednou. (D. N.)

Na výlet jsme jeli ve dnech 3. 5. – 4. 5. Jeli jsme vlakem, ve kterém jsme se bavili.

Když jsme přijeli do Prahy, šli jsme se ubytovat do školy ZŠ Štěpánská. Měli jsme s sebou velké batohy, které jsme si museli odložit, než jsme vyrazili na procházku po Praze.

Jako první jsme přišli na Karlovo náměstí, na kterém jsem si udělal se sochou Karolíny Světlé selfie. Pak jsme přešli ke kostelu svatých Cyrila a Metoděje. Od kostela jsme šli k Tančícímu domu. Když jsme přišli na Slovanský ostrov, trochu jsme se najedli a podívali se na sochu Boženy Němcové. Potom jsme přišli k Národnímu divadlu, kde mě zaujala Nová scéna. Pak jsme přišli do muzea Karlova mostu, ze kterého jsme vyjeli lodí na Vltavu. Můžu vám prozradit, že to bylo super. Když jsme přišli z projížďky lodí, přešli jsme na prohlídku historie Karlova mostu. To bylo taky super, ale nebylo to tak zábavné. Potom jsme přešli ke Staroměstské radnici s Orlojem. Pak jsme se vydali do McDonaldu, kde jsme pojedli. Když jsme dojedli, jeli jsme na Petřínskou rozhlednu a do Zrcadlového bludiště. Čekali jsme dlouho, než jsme se dostali ke Křižíkově fontáně. Byla to nádhera. Byl to asi můj nejlepší zážitek. Pak jsme jeli do školy a šli na kutě.

Když jsme druhý den vstali a uklidili si, šli jsme na snídani, po které jsme se vypravili tramvají na Pražský hrad. Měli jsme tam průvodkyni, se kterou jsme prošli od Katedrály svatého Víta po Zlatou uličku největší hradní areál světa. Pak jsme šli na Karlův most, po kterém jsme se prošli. Když jsme se vrátili do školy, vzali jsme si věci a odjeli jsme metrem na Hlavní nádraží, kde jsme měli rozchod. Mohli jsme si koupit, co jsme chtěli, když jsme na to měli. Pak jsme nasedli na vlak Leo Express a jeli domů.

Výlet se mi moc líbil a chtěl bych tam jet zase! (I. K.)

Výlet do Prahy se konal 3. – 4. května. Sraz byl v 6.10 na vlakovém nádraží ve Starém Městě, ale vlak jel až 6.28.

Jeli jsme přes Otrokovice, Přerov, Olomouc, Zábřeh na Moravě, Pardubice, Kolín a potom jsme dojeli na Hlavní nádraží v Praze, to byl náš cíl.

Na nádraží jsme nasedli na metro a vysedli na zastávce I. P. Pavlova. Šli jsme na naši školu, která měla jméno ZŠ Štěpánská. Ve škole jsme si odložili naše velká zavazadla a šli jsme na oběd do jídelny pobočky Karlovy univerzity. Navštívili jsme: Karlův most, Karlovo náměstí, Staroměstský orloj, Prašnou bránu a mnoho dalších památek. Na Staroměstském náměstí jsme počkali, až zazvoní Orloj. Po zazvonění jsme šli do McDonaldu. Jakmile jsme snědli jídlo, vypravili jsme se na Václavské náměstí, kde byla socha svatého Václava na koni. Z Petřínské rozhledny byla vidět celá Praha. Křižíkova fontána byla moc pěkná. Po Křižíkově fontáně jsme jeli zpět na ubytování a šli spát.

Ráno jsme se nasnídali a zjistili jsme, že prší. Vyrazili jsme na Pražský hrad. O půl druhé jsme šli na oběd. Šli jsme na nádraží, kde jsme měli rozchod. Nasedli jsme do vlaku a hurá domů.

O prázdninách pojedu do Prahy s rodiči. (B. Š.)

V úterý jsme jeli se třídou do Prahy. Jeli jsme vlakem a bylo to dobré.

V půlce cesty jsme si rozbalili kofolové špagety a celý stůl ve vlaku jsme zadrobili. A když paní učitelka napomínala spolužáka, že mluví nahlas, všimla si zadrobeného stolu a jako zázrakem nám ho uklidila. Potom jsme hráli na mobilu, až jsme dojeli na vlakové nádraží v Praze. Všichni byli nadšení. Potom jsme se šli ubytovat na ZŠ Štěpánská a po ubytování jsme šli na oběd, který byl celkem dobrý. Pak jsme šli na památky, například Karlův most, Karlovo náměstí, ale nejvíc se mi líbil Petřín a Petřínská rozhledna Do školy, ve které jsme nocovali, jsme šli až v 11 hodin večer. Spalo se dobře, ale bylo tam horko.

Na druhý den jsme byli na dalších památkách. Asi v 16 hodin jsme jeli domů, cesta byla dlouhá, ale díval jsem se na časopis, takže to rychle ubíhalo.

Doma jsem dostal na přivítanou palačinky. Výlet byl výborný, budu na něj dlouho vzpomínat. (K. B.)

Vstal jsem v 5 hodin ráno a šel posnídat. Potom jsem si šel umýt zuby a obléct se. O třičtvrtě na 6 přišel Alex, protože jel s námi. Přijeli jsme do Starého Města na vlakové nádraží. Tam jsme ještě chvilku čekali na vlak, za chvíli vlak Leo Express přijel. My jsme se rozloučili s maminkami a začali jsme nastupovat do vlaku. Mávali jsme a těšili se do Prahy.

Uvelebili jsme se ve vlaku a začali hrát hry na mobilech s Alexem a Mirkem. Další kamarád má ještě tlačítkový mobil, takže si moc nezahraje, ale Mirek mu občas půjčoval svůj. Tak jsme jeli a blížili se k Praze. Asi tak v půlce cesty jsem si vytáhl sluchátka, pouštěl si hudbu a odpočíval.

Dojeli jsme do Prahy na Hlavní nádraží, potom jsme jeli po jezdících schodech dolů do metra. Nastupovali jsme na zastávce Hlavní nádraží a vystupovali na I. P. Pavlova. Vystoupili jsme a šli kolem Samsung shopu. Došli jsme ke škole a první, co jsme hledali, byla wi-fi. Škola byla na Štěpánské ulici, proto se taky jmenovala ZŠ Štěpánská. Ubytovali jsme se a šli na oběd. Potom jsme šli ke kostelu svatých Cyrila a Metoděje. Všechno jsme si fotili a z dálky jsme viděli Tančící dům. Došli jsme k Tančícímu domu, ten se nám moc líbil.

Šli jsme k Vltavě, která byla hrozně široká a plná lodí. Nějaký řidič byl pravděpodobně opilý, protože jeho růžové auto plavalo na vodě. Šli jsme dál rovně kolem Vltavy a potom jsme došli k Národnímu divadlu. A tam jsme viděli taky Novou scénu, která už byla modernější. A potom jsme viděli takové staré, červené auto, které nemělo střechu.

Došli jsme ke Karlovu mostu a tam jsme měli jít do muzea Karlova mostu, ale všechno se zvrtlo a šli jsme nejdříve na loď. Plavili jsme se po Vltavě a viděli jsme krásnou Prahu a bylo tam moc labutí. Potom jsme šli do muzea Karlova mostu a tam byly starověké nástroje a věci. Byl tam dokonce model, jak by to vypadalo, kdyby tam byl Karlův most i Pražský most.

Viděli jsme i Orloj, který byl úžasný. A konečně je tady Petřín. Jeli jsme lanovkou, která se tahala tou druhou lanovkou. Vyjeli jsme lanovkou na Petřín a tam byla nádherná rozhledna. S klukama jsme šli úplně nahoru a tam byla vidět celá Praha, dokonce jsme viděli i letadlo ve stejné výšce. Jak jsme šli dolů, tak jsme viděli rozbitý iPhone6s. Potom se šlo do Zrcadlového bludiště. Jeli jsme dolů lanovkou a potom jsme nastoupili na tramvaj. Vystoupili jsme a šli do McDonaldu, tam jsem si dal čtyři stripsy a velké hranolky s kečupem a fantou. Pojedli jsme a šli na Václavské náměstí. Potom jsme konečně šli na Křižíkovu fontánu. Tam hráli písničky Jamese Bonda a na vodě se promítal film. Do školy jsme se vrátili 22.30 a konečně šli spát.

Druhý den jsme šli na Pražský hrad. Tam jsme čekali asi třičtvrtě hodiny na průvodkyni. Potom se šlo do Katedrály sv. Víta. Tam bylo všechno tak krásně vyzdobené, ta okna, architektura. Šli jsme do věže Daliborky a potom do Zlaté uličky. Tam jsme šli do jednoho domu, kde byly suvenýry a tam bylo vše úplně předražené. A nakonec jsme šli na Karlův most, kde nebylo moc obchodníků, protože pršelo.

Jeli jsme metrem opět na I. P. Pavlova do ZŠ Štěpánská, tam jsme si dlouho hráli v družině, kde Alex složil Rubikovu kostku. No a pak jsme jeli metrem na Hlavní nádraží, tam jsem si koupil Super Apple magazín, šli do vlaku a jeli domů!

Moc se mi tam líbilo a chci se tam zase vrátit! (O. H.)